Sverige|  Danmark|  Suomi

Vil du udvikle dig som leder og chef?

Velkommen til en hel dag fuld af inspiration og praktiske tip til dig, der er ny som leder, ønsker at blive en leder eller for dig, der er en leder i dag og har brug for et løft i dit lederskab.

Næste mulighed for at deltage i uddannelse

Tid: 31 marts,  2020 (AFLYST pga COVID-19-virus)
Sted: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23
Tid: 08.00-17.00
Pris: 2 995 SEK
Ledige pladser: 18

Tid: 20 august, 2020
Sted: Centralt i Stockholm, Nærmere placering kommer senere. 
Tid: 08.00-17.00
Pris: 2 995 SEK
Ledige pladser: 46

Prisen inkluderer morgenmad, frokost og kaffe

Denne dag giver dig svaret på:

Hvordan leder jeg mig selv effektivt?

Hvordan påvirker biologi og neurologi mig selv og forholdet til mine kolleger?

Hvordan kommunikerer jeg for at blive en klar og tydelig leder?

Hvilket lederskab har den mest fordelagtige virkning på enkeltpersoners udvikling og organisationens resultater?

Hvilken ledelsesadfærd har jeg, der er kontraproduktiv og destruktiv? (Ja, alle har en sådan opførsel)

Hvordan fungerer grupper, og hvordan kan jeg oprette højtydende og vindende teams?

Hvilke rettigheder og pligter har mine medarbejdere, og hvilket ansvar har jeg som leder og chef?

Hvordan holder jeg den svære samtale?

Indhold:

Selvledelse

Forskningen udvikles med stormskridt, når det kommer til at forstå, hvordan vores hjerne fungerer. Hvordan påvirker det os som ledere? Vi opdeler det i hormoner og neurotransmittere og oplever, hvordan de føles; og hvordan vi kan bruge det og skabe de rigtige følelser hos vores medarbejdere. Vi lærer om stress, og hvordan vi kan modvirke det og skabe en god arbejdsplads og et godt arbejdsmiljø.

Kommunikation

Hvad sker der i interpersonel kommunikation, og hvorfor når vi ikke altid hinanden? Vi dissekerer kommunikationen og kortlægger, hvad der virkelig sker, når vi tror, vi har nået og formidlet vores budskab. Vi lærer at skelne mellem observation, tanke, følelse og vilje for at blive klarere i vores kommunikation. Hvem er ansvarlig for kommunikationen, og under hvilke forhold sker den, og hvordan sikrer jeg, at min besked er nået og har den effekt, jeg ønsker?

Transformerende lederskab

Hvordan går jeg fra et konventionelt lederskab til et transformationslederskab, der udvikler medarbejdere og tilskynder dem til at blive mere kreative og føle en større indre motivation? Hvordan kan jeg være mere en rollemodel og visionær som leder og tilskynde til kreativitet og udfordre fremherskende måder at tænke og løsne medarbejdernes latente handlingskraft?

Destruktiv ledelsesadfærd

Hvad er dårligt lederskab, og hvordan undgår jeg at komme i dårligt lederskab? Moderne ledelsesundersøgelser viser, at det kun i en vis udstrækning er blot er “at være en god leder”- vi skal også være mindre dårlige og destruktive i vores ledelse. Destruktiv adfærd har en større negativ effekt på medarbejderne og på organisationen end, hvad udlignes af god ledelse. Således kan vi vinde meget ved at minimere vores destruktive opførsel. Vi lærer, hvordan man minimerer disse dårlige og destruktive opførsler.

Gruppeudvikling henimod at blive et højtydende team

Hvordan skaber vi arbejdsgrupper, der kan modstå vanskelige situationer, samtidig med at de er uovervindelige og effektive sammen. Nøglen til højtydende teams ligger i intern stabilitet. Vi lærer, hvordan grupper udvikler sig, og hvilke nøglefaktorer der er nødvendige for, at en gruppe kan udvikle sig sammen. Hvad er lederens rolle i dette, og hvad kan vi gøre for at hjælpe eller vælte gruppens udvikling?

Arbejdsret

Som leder har din ledelse direkte konsekvenser for dine medarbejders arbejdsmiljø. Som leder er du også ansvarlig for arbejdsmiljøet, og for at ingen bliver diskrimineret på arbejdspladsen. Du lærer, hvordan du sikrer arbejdsmiljøet, og hvad der gælder for forskelsbehandling. Du vil også finde ud af, hvordan du skal håndtere medarbejdere, som er uvillige til at arbejde.

Den svære samtale

Mange nye ledere er ubekvemme ved at holde udviklingssamtaler og vanskelige samtaler. Det kan være en samtale, der involverer nogen, der har opført sig dårligt overfor en anden medarbejder, eller at en medarbejder der lugter dårligt og har dårlig hygiejne. Dette er spørgsmål, som du som leder og manager skal adressere direkte. Du lærer at mestre en model til, hvordan du holder vanskelige samtaler og få en tjekliste med trin for trin både før, under og efter samtalen.